Beautiful Followers :-)

Wednesday, February 24, 2010

PMS ngigau???

kes ni jadik malam kelmarin...masa tu dah pukul 12 lebih dah...ibu tgh lipat2 baju dlm bilik, en suami n pms dh tido kt depan...pastu dgr pms dok ok ek ok ek..nk nenen la tu..ibu pon kluar baring sebelah dia n nenekan dia...dah dia tido balik, ibu nk bangun la smbung lipat baju n solat isyak, tup2 pms bangun n terus duduk..pastu tepuk2 abah dia n panggil "bah, bah"....tp dia tk perasan ibu dia kt belakang dia jer....slalu dia bangun mesti nk merengek2 tp kali ni tak plak....

pastu agaknya dia nampak lampu bilik nyala so dia ingat ibu ada dlm bilik la kot..dia pon merangkak laju je masuk tp yg kelakarnya dia singgah kat pintu bilik dulu n baca (bahasa dia la) ABC dia (kat pintu bilik ada tampal kadbod ABC tu)...siap tepuk2 konon2nya baca la..yg ibu ni dah terkekeh2 ketawa kat belakang dia..kejut en suami suh tgk gelagat pms...

pastu dia smbung merangkak dlm bilik n ibu tengok dia menonggeng..pastu siap landing baek punya sambung tido atas carpet!!!!bertuah punya anak...hahahah.....ibu n en suami gelak nk pecah perut time tu...dlm 2-3 minit dia sedar balik n duduk...pastu baru dia perasan ibu ada kt luar dok jenguk2 dia....terus dgn lajunya dia merangkak ke arah ibu smbil dok snyum2...agaknya malu kot sbb dia NGIGAU!!!!hahahahaha

ibu susukan dia balik n dia tido smpai ke pagi...tp smpai saat ibu dok naip ni pon dok tersenyum sorang2 ingatkan gelagat pms masa tu...hehehehe....mysra mysara...kecik2 dah pndai ngigau siap jalan2 lagi.....jangan pasni ibu jumpa kamu tido bawah katil ke dlm almari ke sudahhhh...hehehehe

my sleeping beauty...hehehehe

7 comments:

ezan said...

hehehehe.. cute la pms ni.. mengigau2 pun sempat baca abc lagi ni...clever girl!

Ibu_Mysara Syauqeena said...

ezan: tu la pasal...agaknya sbb dia tau kt situ tmpat dia dok baca kot..tp ABC bahasa dia la..ekekeke

Az Rina said...

lahai, cute tul PMS ni ngigau, heheheh..

Mummy_Sofea said...

alolo msti kiut giler PMS ngigau..pastu msti gamat satu umah ibu ngn abah PMS gelak...hehe

Ibu_Mysara Syauqeena said...

Rina: hehehe cute tk cute tk tau la tp kelakar jer rsanya....sbb siap g kt ABC dia konon2 baca la tu..huhuhu

Ibu_Mysara Syauqeena said...

dylla: mmg gelak tp tkleh gelak kuat2 sbb tgh mlm...tp bila citer balik mmg tk tahan nk gelak..hahahah

along (mamaraf) said...

Kelakarnye PMS ni...heheheheh